عسل و دارچين: معجون جادويی

مقدمه

بر پایه نتایج تحقیقات دانشمندان غربی آمیزه عسل و دارچین در درمان بسیاری از بیماریها موثر است. عسل در بیشتر کشورهای جهان تولید می‌شود و از چندین قرن پیش تا کنون در روش طب سنتی هندوستان به عنوان یک داروی اساسی کاربرد دارد.

دانشمندان طب امروزی نیز عسل را به‌عنوان یک داروی موثر در درمان انواع بیماریها به رسمیت می‌شناسند.  مجله معروف “اخبار هفتگی دنیا” (Weekly World News) که در تاریخ ۱۷ ژانویه سال ۱۹۹۵ در کانادا منتشر شد، فهرستی از بیماریها را انتشار داد که بر پایه نتایج بررسیهای پزشکی معجون عسل و دارچین در درمان آنها موثر است . در این مقاله گزیده‌ای از خواص درمانی این معجون دارویی را برای آگاهی خوانندگان گرامی به نقل از همین نشریه  بیان می‌کنیم.

ورم مفاصل

خمیری مرکب از  یک قسمت عسل و دو قسمت آب ولرم به اضافه یک قاشق چایخوری کوچک پودر دارچین درست کنید و آن را به آرامی روی ناحیه دردناک  ماساژ دهید. درد پس از یک تا دو دقیقه فروکش می‌کند.

مبتلایان به بیماریهای مفصلی هم چنین می‌توانند هر صبح و شب، یک فنجان آب داغ همراه با دو قاشق عسل و یک قاشق چایخوری کوچک پودر دارچین میل کنند. در تحقیقات اخیری که در دانشگاه کپنهاک دانمارک انجام شد از ۲۰۰ بیماری که بر اثر بیماریهای مفصلی قادر به راه رفتن نبودند و  قبل از صبحانه یک قاشق غذاخوری عسل و نصف قاشق چایخوری پودر دارچین مصرف کردند، ۷۳ نفر در کمتر از یک هفته و اغلب آنها در طول یک ماه  راه رفتن را بدون درد را از سر گرفتند.

 

 

 

ریزش مو

افرادی که دچار ریزش مو و یا کچلی هستند می‌توانند خمیری از روغن زیتون داغ، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین تهیه کنند و قبل از استحمام به مدت تقریبا ۱۵ دقیقه روی سر خود بمالند و سپس موهای خود را بشویند.

عفونت ادراری

دو قاشق غذاخوری پودر دارچین به همراه یک قاشق چایخوری عسل را در یک لیوان آب ولرم حل کنید و بیاشامید.

دندان درد

خمیری مرکب از یک قاشق چایخوری پودر دارچین و پنج قاشق چایخوری عسل درست کنید و آن را روی دندان دردناک بگذارید. می توانید تا روزی سه بار این کار را تکرار کنید تا دندان درد متوقف شود.

سرماخوردگی

کسانی که مبتلا به  سرماخوردگی معمولی و یا شدید باشند می‌توانند به مدت سه روز، یک لیوان آب ولرم به همراه یک قاشق غذاخوری عسل و یک چهارم قاشق چایخوری پودر دارچین بیاشامند. با این روش اکثر موارد سرفه  و علایم سرماخوردگی  مزمن  درمان  و سینوسها  پاک می‌شود.

درد معده

مصرف عسل و پودر دارچین در درمان درد معده و نیز زخمهای گوارشی موثر است.

نفخ

 بر اساس تحقیقات دانشمندان هندی و ژاپنی، مصرف مخلوط عسل و پودر دارچین، نفخ معده را از بین می‌برد.

بیماری قلبی

افرادی که زمینه ابتلا به  بیماریهای قلبی را دارند می‌توانند هر روز برای صبحانه از عسل و پودر دارچین  به همراه نان استفاده کنند. این کار احتمال رسوب کلسترول  در شریانهای کرونری و خطر  بروزحمله قلبی را کاهش می‌دهد.  استفاده منظم از این برنامه در بر طرف کردن تنگی  نفس  و تقویت ضربان قلب نیز موثر است.

دستگاه ایمنی بدن

استفاده روزانه از عسل و پودر دارچین با تقویت دستگاه ایمنی بدن از آن در برابر باکتریها و حملات ویروسی محافظت می‌کند. دانشمندان دریافته‌اند که عسل حاوی ویتامینهای متنوع و آهن فراوان است و استفاده مداوم از این ماده غذایی، گلبولهای سفید خون را برای مقاومت در برابر باکتریها و حملات ویروسی تقویت می‌کند.

سوء هاضمه

پاشیدن مقداری پودر دارچین روی دو قاشق غذاخوری عسل و خوردن آن قبل از غذا، ترشی معده را فرو می‌نشاند و سنگین ترین غذاها را هضم می‌کند.

آنفولانزا

دانشمندی اسپانیایی ثابت کرده‌اند که عسل حاوی عناصری طبیعی است که عامل مولد آنفولانزا  را از بین می‌برد.

طول عمر

مصرف مرتب چای همراه با عسل و دارچین، مانع از پیدایش آثار کهولت سن  می‌شود. چهار قاشق عسل، یک قاشق پودر دارچین و سه فنجان آب را مخلوط  و مانند  چای دم کنید. نوشیدن یک چهارم فنجان از این دو کرده سه الی چهار بار در روز پوست را تازه و نرم نگه می‌دارد و از آن در برابر آثار کهولت سن محافظت می‌کند.

جوش (کورک)

سه قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چایخوری پودر دارچین را مخلوط کنید و قبل از خواب روی جوشها بمالید و صبح روز بعد با آب ولرم بشویید. اگر این کار را روزانه به مدت دو هفته انجام دهید جوشها  به شکل ریشه‌ای التیام می‌یابند.

عفونت پوستی

اگزما، عفونت قارچی و هر نوع عفونت پوستی دیگر با مالیدن عسل و پودر دارچین به تمام قسمتهای عفونی بهبود می‌یابند.

کاهش وزن

عسل و دارچین را با یک لیوان آب بجوشانید و هر روز صبح، نیم ساعت قبل از صبحانه با شکم خالی  و هر شب قبل از خواب بیاشامید. تکرار منظم این کار باعث کاهش وزن وهمچنین مانع انباشته شدن چربی در بدن می‌شود.

تنفس بد بو

ساکنان آمریکای جنوبی هر صبح مخلوط یک قاشق چایخوری عسل، پودر دارچین و آب داغ را غرغره می‌کنند و تنفس آنها در تمام طول روز تازه می‌ماند.

✅ کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به نشر، تکثیر و بهره برداری از محتوای وب سایت یوگا پیام مهر در اختیار صاحب آن قرار دارد. کسانی که مایل به استفاده از مطالب مندرج در این سایت هستند، باید منبع و آدرس اینترنتی آن را به صورت صریح و واضح ذکر کنند.

×

وقت بخیر 🧘

×