عشق ورزی راز شادمانی و قدرتمندی است

عاشق شدن کار دشواری نیست. همه انسانها می‌توانند عاشق شده و عشق را تجربه نمایند ولی مشکل حراست و نگهداری عشق است. درصد قابل توجهی از افراد به خاطر عدم آگاهی از حراست از عشق آن را به کینه، نفرت، بدبینی، حسادت و ایجاد محدودیتهای کشنده برای معشوق تبدیل می‌نمایند. مسیر سلوک عاطفی و رفتاری عاشق و معشوق طولانی است و اگر خوب مدیریت شود می‌تواند مهمترین عامل شادمانی، خوشبختی و سیر تعالی عرفانی گردد.

دکتر مارک گولستون در کتاب شش راز عشق پایدار به شش نکته زیبا اشاره می‌نماید:

-تجدید دلبستگی به یکدیگر

-اشتیاق مجدد به رابطه فیمابین

-احساس قوی‌تر مشارکت و تعهد

-ایجاد جو آشتی

-توانایی بیشتر برای حل بهتر مشکلات

-صمیمیت و مهربانی عمیق‌تر

ایشان این گونه مطرح می‌نمایند که همه دوست دارند کششی قوی نسبت به همسرشان داشته باشند. همه می‌خواهند از بودن در کنار محبوبشان لذت ببرند و باعث لذت او شوند، می‌خواهند با معشوقشان همدل بوده و عواطف و افکارش را درک کنند. اختلاف در یکی از این ارکان اساسی معمولاً علت وجود مشکل در رابطه‌است. اگر این شش اصل به طور منظم و مداوم تقویت و ترمیم شود، بدون شک زندگی مشترک یا رابطه دراز مدت دستخوش تزلزل می شود. اگر آسیب ها را به موقع تشخیص ندهید و ترمیم نکنید سرعت فروپاشی بیشتر شده و به زودی بنیان رابطه شما تخریب می گردد.

دکتر مارک گولستون برای حراست و تقویت این شش اصل مهم به همه زوجها توصیه می‌نماید که:

۱-کشش جنسی را زنده نگه دارید.

۲-به همسرتان احترام بگذارید و احترام او را جلب کنید.

۳-لذت بردن از زندگیتان را فراموش نکنید.

۴-علیرغم نقطه ضعف ها، یکدیگر را بپذیرید.

۵-اعتماد یکدیگر را جلب کنید.

۶-همیشه با هم همدل باشید.

✅ کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به نشر، تکثیر و بهره برداری از محتوای وب سایت یوگا پیام مهر در اختیار صاحب آن قرار دارد. کسانی که مایل به استفاده از مطالب مندرج در این سایت هستند، باید منبع و آدرس اینترنتی آن را به صورت صریح و واضح ذکر کنند.

×

وقت بخیر 🧘

×