نگاهتان به دنیا را تغییر دهید، دنیا تغییر می‌کند

نگاهتان به دنیا را تغییر دهید

نگاهتان به دنیا را تغییر دهید

دکتر وین دایر می‌گوید: برای اولین بار آلبریت انیشتین دریافت که بزرگترین و پایه‌ای ترین تصمیم زندگی هر فردی این است که از خودش بپرسد:
“آیا من می‌خواهم در یک جهان پر از خصومت زندگی کنم یا در یک جهان پر از دوستی؟”
آنچه که در جهان امروز ما دیده می‌شود ناشی از دیدگاه ما نسبت به جهان است. ما خودمان چنین دنیایی را خلق کرده‌ایم.

دکتر وین دایر در اینجا مثالی می‌زند: فرض کنید درخانه هستید، کلید ماشین در دستتان است، برق قطع می‌‌شود، نمی‌توانید جایی را ببینید، کورمال کورمال در اتاق راه می‌روید و به جایی برخورد می‌کنید، کلیدها از دستتان می‌‎افتد، مشغول جستجو می‌شوید اما متوجه می‌شوید نمی‌توانید در تاریکی اتاق، کلید‌ها را پیدا کنید، به بیرون نگاه می‌کنید متوجه روشنایی خیابان می‌شوید و جرقه ‌ای در ذهنتان زده می‌شود و به خودتان می‌گویید من اینجا در تاریکی نمی‌‌مانم تا کلیدهای ماشین را پیدا کنم درحالیکه بیرون از اینجا نور هست، از این اتاق تاریک بیرون می‌روم و در زیر نور خیابان دنبال کلیدهایم خواهم گشت!

شما به خیابان می‌روید و مشغول جستجوی کلیدهای ماشینتان می‌شوید. همسایه‌‌تان می‌آید و می‌پرسد: چه خبر شده؟

– خب راستش من کلیدامو گم کردم.
– اوه! بهت کمک می‌کنم. باهم دنبالشون می‌گردیم.
دست آخر همسایه‌تان می‌پرسد:
ببخشید شما کجا دقیقا کلیداتونو گم کردین؟
– خب راستش توی خونه از دستم افتاد، ولی چون خونه تاریک بود اومدم اینجا توی نور خیابون!

با شنیدن این داستان حتما خنده‌تان گرفته است. اما آیا این همان کاری نیست که همه‌ی ما انجامش می‌دهیم؟

وقتی‌که یک مشکل در درون خودمان داریم به دنبال راه حل در خارج از وجود خودمان می‌گردیم.
منظور این است: کسی که دارای مشکل است و با آن دست و پنجه نرم می‌کند شمایید اما از دیگران انتظار دارید تغییر کنند یا چیزی خارج از وجود شما تغییر کند تا حالتان بهتر شود یا زندگی‌تان سروسامان پیدا کند.

در صورتیکه تنها چیزی که باید به دقت آنرا مورد بررسی و مداوا قرار دهید چیزی نیست جز درون خودتان. البته کار بسیار سختی است و به نظم و تلاش نیاز دارد، اما شدنی است.
هرچیزی که در زندگی‌تان با آن مواجه شده‌اید را کنار بگذارید، و برای مشکلی که در درون خودتان است دنبال بهانه‌هایی خارج از خودتان نباشید.

اینکه مثلا فردی از شما پول قرض کرده اما پس نداده، یا فردی سوء استفاده‌گر در زندگی‌تان وجود داشته، یا فردی با شما قرار عاشقانه داشته اما به خاطر یک نفر دیگر شما را ترک کرده، و به طور کلی هر چیز و هر اتفاق بدی که برایتان افتاده و فکر می‌کنید مسئول بدبختی شما بوده را کنار بگذارید چرا که فقط منتهی به آزارتان می‌شود و حس ناامیدی را در شما ایجاد می‌کند.

هیچ کسی در دنیا تا به حال از نیش مار نمرده است بلکه از زهری مُرده است که در خونش پخش شده،
اجازه ندهید اگر کسی شما را گزید، سم آن در بدن‌تان جاری شود.

دوره های مرتبط با تاريخچه يوگا

۱،۹۵۰،۰۰۰ تومان
هنر مراقبه و مدیتیشن متمرکز

هنر مراقبه و مدیتیشن متمرکز

مدیتیشن شیوه ای فوق العاده، جهت متمرکز کردن نیروهای ذهنی است. فنون مدیتیشن همانند هر مهارت دیگری نیاز به یادگیری و تمرین دارد.

✅ کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به نشر، تکثیر و بهره برداری از محتوای وب سایت یوگا پیام مهر در اختیار صاحب آن قرار دارد. کسانی که مایل به استفاده از مطالب مندرج در این سایت هستند، باید منبع و آدرس اینترنتی آن را به صورت صریح و واضح ذکر کنند.

×

وقت بخیر 🧘

×