فواید یوگا در دوران بارداری

یکی از مهمترین و حساس ترین دورانها در زندگی هر زن، دوران بارداری است. مادر باردار در دوران بارداری خود تغییرات گوناگونی را تجربه می‌کند. هر یک از این تغییرات اعم از تغییرات روانی، خلقی، زیست شیمی و فیزیکی می‌تواند آثار گوناگونی بر مادر و جنین داشته باشد.

یوگا به عنوان یکی از علوم کهن که با رویکردی کل گرا (Holistic approach)، انسان را در نظر می‌گیرد، برای این دوره از زندگی انسان نیز توصیه‌ها و پیشنهاداتی بسیار مؤثر و کارآمد را ارائه می‌دهد. در این دانش به رغم ورزشهای جسمی، علاوه بر جسم فیزیکی، به روان و روح انسان نیز توجه شده‌است.

یوگا قدمتی بیش از پنج هزار سال دارد و در آن ترکیبی از حرکتهای جسمی‌(آسانا Asana)، فنون تنفسی (پرانایاما Pranayama)، فنون تمرکز و مراقبه (دهارانا Dharana و مدیتیشن Meditation) و نیز آموزشهای رفتاری و اخلاقی (یاما Yama و نیاما Niyama ) به کار گرفته می‌شود.

این محتوا فقط برای کاربران وارد شده است.لطفا برای مشاهده این مطلب وارد شوید.

✅ کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به نشر، تکثیر و بهره برداری از محتوای وب سایت یوگا پیام مهر در اختیار صاحب آن قرار دارد. کسانی که مایل به استفاده از مطالب مندرج در این سایت هستند، باید منبع و آدرس اینترنتی آن را به صورت صریح و واضح ذکر کنند.

×

وقت بخیر 🧘

×