معجزه عشق

در چند وقت اخیر، درباره قدرت موفقیت عشق چیزهای زیادی شنیده ایم. دکتر بلانتون در کتاب “عشق یا نابود شدن” اظهار داشته است که بزرگترین نیاز انسان، نیاز عشق است و هیچ کس بدون آن زنده نمی ماند. انسان باید به نوعی در زندگی خود عشق داشته باشد وگرنه از بین می رود. وی اظهار داشت: عشق بزرگترین قدرت روی زمین است.

قدرت عشق ایده جدیدی نیست. عشق از همه احکام بزرگتر است. هنری دراموند در مقاله معروف خود در مورد عشق می­گوید: “آزمون آخر دین … عشق است …” وقتی به زندگی خود نگاه می ­کنید می­فهمید که لحظات برجسته، لحظاتی که واقعاً زندگی کرده اید، لحظه هایی هستند که با عشق گره خورده اند و کارها را با عشق انجام داده اید. ” درموند در مقاله خود عشق را به عنوان “عالی ترین هدیه” و “عالی ترین خیر” توصیف می ­کند.

وی جلوه های مختلف عشق را به عنوان صبر، مهربانی، سخاوت، فروتنی، ادب، حسن خلق و صداقت بیان می­ کند. ما می ­توانیم این خصوصیات را هم، به عنوان عشق شخصی و هم، عشق غیرشخصی بیان کنیم. عشق شخصی را می­توان به عنوان لطافت، محبت، تأیید، ملاحظه، قدردانی و ارادت نسبت به افراد خانواده بیان کرد. عشق غیرشخصی اساساً توانایی کنار آمدن با مردم، بدون وابستگی شخصی یا درگیری عاطفی است. “من همه مردم را دوست دارم و همه مردم من را بدون دلبستگی دوست دارند” جمله خوبی است که اغلب در ایجاد آگاهی از عشق غیر شخصی و حسن نیت نسبت به دیگران  استفاده می شود.

شما تمام عشقی را که برای شفابخشی، شکوفایی و روابط شاد انسانی لازم دارید در درون خود دارید. عشق الهی یکی از توانایی های ذهنی و معنوی شماست. شما مجبور نیستید عشق خود را در خارج از خود جستجو کنید. می­توانید از طریق افکار، گفتار، کردار و دعاهای مثبت، این عشق را به بیرون از وجودتان سرازیر کنید. در طی این فرایند قدرت موفقیت عشق را با تمام وجود تجربه خواهید کرد زیرا شما موج­ ها و فرکانس های مثل خود را جذب و دریافت خواهید نمود.

مطالعات تحقیقاتی سوروکین (جامعه شناس مشهور) در دانشگاه هاروارد درباره قدرت عشق به ما می گوید که عشق، مانند سایر چیزهای خوب، می­تواند به عمد توسط انسان تولید شود، هیچ دلیلی وجود ندارد که ما نتوانیم مانند سایر نیروهای طبیعی، عشق تولید کنیم.

دعای خیری که در حق دیگران می­کنیم نوعی انتشار و تولید عشق است. در لحظه دعا عشق الهی کار کامل خود را  از طریق ما انجام می­دهد.

معجزه عشق

 کسانی که اعلام می­ کنند زندگیشان بدون عشق است به اشتباه عشق را در جایی خارج از وجود خود جستجو می­ کنند. اکنون شروع به درک این نکته کنید که عشق ابتدا در درون شماست و می ­تواند از طریق احساسات شما آزاد شود. همانطور که عشق را در درون خود کشف می ­کنید دیگر محتاج آن در بیرون از خود نیستید. شما صاحب دنیای خود می­ شوید و از آسیب، ترس، ناامیدی و سرخوردگی فارغ می ­گردید.

 عشق مانند یک نیروی الکتریکی زمانی که شروع به تابش ظاهری به هر قسمت از جهان شما می ­کند، افراد، موقعیت ها و شرایط مناسب را به سمت شما جذب می­کند که به موفقیت و خوشبختی شما می افزاید. به زودی متوجه خواهید شد که وقتی افکار و احساسات شما محبت ایجاد می­ کند، دنیا به شما با خوشحالی و به فوق العاده ترین شکل پاسخ می­دهد! این قدرت موفقیت عشق است.

بسیاری از افراد این قدرت را در تمام بخش­ های زندگی و قلمرو روابط انسانی همه جانبه کشف می­ کنند. سیلویا می­گوید: یک روز که با همسرم باب مشاجره سختی داشتم باب خانه را با عصبانیت ترک کرد. پیش خودم فکر می­کردم : “ما نمی توانیم ادامه دهیم. این ناهماهنگی بر سلامتی، موفقیت تجاری و ازدواج ما تأثیر می­گذارد. باید راهی وجود داشته باشد.”

سیلویا شروع به جستجوی چیزی برای خواندن کرد که بتواند به او احساس آرامش و امید دهد و این کلمات را پیدا کرد: “عشق شرایطی را که غیر ممکن به نظر می­رسند ذوب می­ کند.” بارها و بارها او گفت: “بله، درست است. عشق شرایطی را که غیر ممکن به نظر می رسند ذوب می­کند.

سیلویا ادامه داد: اندکی پس از آن احساس آرامش وجودم را فرا گرفت و با شادی و ایمان مبنی بر اینکه باب به خانه باز می­گردد مشغول تدارک شام شدم. (در مشاجرات قبلی همیشه اینطور نبوده است.) به زودی صدای باز شدن در را شنیدم و باب وارد خانه شد در حالیکه یک جعبه شکلات برایم خریده بود.

موج افکار مثبت و عاشقانه­ ی سیلویا از عمق وجود او به بیرون جاری شد و به مشاجرات آنها خاتمه داد و ازدواج آنها را از موقعیت سازش ناپذیر به یک التیام و تعادل رساند.

پیش از این، آشتی پس از هر مشاجره با زحمت انجام می شد. اما وقتی او همچنان به این اظهار عشق ادامه داد، سوتفاهم کم کم کمرنگ شد. از آن موقع هر زمان که روابطشان به مشاجره نزدیک می شد او با خودش تکرار می­کرد: “عشق شرایطی را که غیر ممکن به نظر می رسند، ذوب می­کند”.

معجزه عشق

آیا شک دارید که افکار و سخنان عشق الهی شما می­تواند در زندگی و امورتان از قدرت برابر برخوردار باشد؟ افکار ما درباره عشق گاهی سریع­تر و کامل­تر از آنچه فکرکنیم، جواب می­دهد.

کلمات محبت آمیز و افکار عاشقانه قدرت انتشار و تولید خوبی را دارند. جرات کنید و از اعماق وجودتان عشق را ساطع کنید. وقتی این کار را انجام می­ دهید، همیشه شاهد نتایج جالب و رضایت بخشی خواهید بود. در واقع، این رسالت عشق است، تا خیر ابدی در زندگی شما ایجاد کند.

نتیجه مطالعات پزشکان در مورد بیماری های روان تنی گویای این حقیقت است که درمورد انواع اختلالات معده، بیماری های قلبی، مشکلات پوستی، خستگی مزمن، سردرد و میگرن یکی از دلایل ذکر شده نیاز به تایید، امنیت و عشق است.

در مورد اضافه وزن و پرخوری، یکی از دلایل “احساس عدم رضایت از زندگی و نیاز به عشق” و در مورد اعتیاد به الکل، یکی از دلایل “احساس حقارت و نیاز به عشق” ذکر شده بود.

سرطان به عنوان “بیماری اضطراب” توصیف شده است. تاریخچه عاطفی درصد زیادی از مبتلایان به سرطان نشان می دهد که در دوره ای از زندگی خود احساس اضطراب، عدم امنیت یا عدم علاقه داشته اند و قادر به یافتن راه های مناسب  برای بیان احساسات عمیق خود نبودند و ناخودآگاه این احساس را بعنوان یک بحران ذهنی، حفظ کرده اند.

عشق به عنوان حسن نیت غیر شخصی نیز بسیار قدرتمند است. تخمین زده شده است که تنها پانزده درصد موفقیت مالی یک شخص به دلیل توانایی فنی او است، در حالی که هشتاد و پنج درصد به دلیل توانایی او در حسن سلوک و کنار آمدن این افراد با مردم است.

از نظر مالی، نیز نگرش عشق ارزشمند است. یک فروشنده دوره گرد که به شدت بدهی داشت سعی در گرفتن وام از بانک برای پرداخت بدهی های خود داشت. از آنجا که فاقد وثیقه بود، قادر به دریافت وام نبود. او شروع به تأیید کرد: “خدا اکنون من را رونق می بخشد.” “من در حریم عشق خدا هستم. اجازه می دهم عشق خدا مرا راهنمایی و هدایت کند.” در عرض چند روز او فروش بزرگی انجام داد و توانست با درآمدی فراوان، همه بدهی های خود را پرداخت کند.

“عشق خدا در ما ایده های جدید، شجاعت جدید و منابع روزمره و عرضه روزانه فراهم خواهدکرد.”

استفاده مداوم از قدرت عشق باعث می شود افسردگی و ناامیدی کاهش یافته، یک حالت روحی متعالی را تجربه کنید.  وقتی چنین نیازی وجود دارد، تأیید کنید، “من عشق الهی را ستایش می کنم که راهی برای برون رفت از این معضل برایم هموار می کند.”

در تمام مراحل زندگی، قدرت عشق پیروز و غالب است. بسیاری از افرادی که به دنبال یک زندگی متعادل هستند این دعا را مفید دانسته اند: ” عشق الهی که از طریق من ابراز می شود، اکنون تمام آنچه برای خوشبختی و تکامل زندگی من لازم است، به سمتم هدایت می­کند.”

نیاز شما در زندگی هرچه که باشد، عشق جواب می دهد. مجبور نیستید به دنبال عشق بدوید. وقتی شروع به آزاد كردن آن از درون افكار و احساسات خود كنید، هر كدام از افراد، موقعیت ها و شرایط که به  خیر و صلاح شما باشد، به سمت خود جذب خواهیدکرد.

به راستی، “شما در حلقه جذاب عشق خدا قدم می­گذارید، و از نظر الهی در برابر عالی ترین خیر خود تسلیم می شوید.” این قدرت شکوفایی عشق است.

گردآوری و ترجمه: گروه مترجمین پیام مهر
منبع: برگرفته از کتاب معجزه عشق نوشته Catherine Ponder

✅ کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به نشر، تکثیر و بهره برداری از محتوای وب سایت یوگا پیام مهر در اختیار صاحب آن قرار دارد. کسانی که مایل به استفاده از مطالب مندرج در این سایت هستند، باید منبع و آدرس اینترنتی آن را به صورت صریح و واضح ذکر کنند.

×

وقت بخیر 🧘

×