خواص روغن شترمرغ

خواص روغن شترمرغ

خواص روغن شترمرغ

روغن شترمرغ از چربی شترمرغ حاصل می شود که بین عضله و پوست این پرنده وجود دارد. شترمرغ بزرگترین پرنده بدون پرواز در جهان، صدها سال برای بسیاری از قبایل بومی منبع ارزنده غذا، چرم و مراقبت شخصی بوده است.

در فرهنگ های باستان از روغن شترمرغ به عنوان یک ماده آرایشی و در معالجه ضایعات، سوختگی ها، درماتیت تماسی، اگزما، پسوریازیس، خشکی پوست، خشکی مو  و بسیاری از بیماری های دیگر استفاده می کردند.

ترکیبات روغن شترمرغ

اسیدهای چرب (EFA) جزء غالب روغن شترمرغ است. روغن شترمرغ حاوی تقریباً ۴۲٪ امگا ۹ (اولئیک)، ۲۱٪ امگا ۶ (لینولئیک) و ۲۱٪ اسید پالمیتیک، اسیدهای چرب ضروری و برخی ویتامین ها و اسیدهای آمینه برای کمک به حفظ سلامت غشای پوست است. روغن های امگا باعث می شود که شترمرغ قدرتمندترین سیستم ایمنی را در بین حیوانات خشکی داشته باشد.

روغن شترمرغ همچنین حاوی مقادیر متغیری از کاروتنوئیدها، فلاون ها، پلی فنول ها، توکوفرول و فسفولیپیدها در بخش غیر تری گلیسیرید است که دارای مزایای درمانی از جمله خواص آنتی اکسیدانی است.

غلاف میلین، عایق اعصاب ما، از EFA تشکیل شده است و هنگامی که بدن فاقد این مواد است، اعصاب ما تحریک شده و ملتهب می شوند که می تواند باعث بسیاری از بیماری های عصبی شود. روغن شترمرغ با تامین EFA مورد نیاز، مسکنی طبیعی است.

خواص ضد التهابی روغن شترمرغ آن را برای تسکین آرتروز، بهبود درد عضلات و مفاصل، گزش حشرات، علائم کشش، رگ به رگ شدن، بثورات، پیری، چین و چروک، بواسیر و همچنین به عنوان روغن ماساژ ایده آل می کند.

این روغن برای ورزشکاران، شکاف لب، پینه، بریدگی، خراش، سوختگی، ترمیم سریع پوست، سوختگی در برابر آفتاب، خارش، ساییدگی پوست، زخم غضروفی نیز بسیار مفید است.

دمای ذوب روغن شترمرغ ۲۶.۵ درجه سانتی گراد است. وقتی روی پوست انسان قرار می گیرد، به مایع تبدیل می شود، زیرا در دمای بدن ذوب و سریع و آسان جذب می شود. بعلاوه، به دلیل ویژگیهایی مانند ایمنی، عدم تحریک پذیری و غیرسمی بودن، نگرانی هر مصرف کننده را برطرف می کند.

افرادی که از اگزما و روزاس رنج می برند می توانند از روغن شترمرغ برای کاهش قرمزی صورت و رفع مشکل استفاده کنند.

تحقیقات نشان می دهد اسید لینولئیک، که دارای خواص ضد التهابی است، می تواند به طور قابل توجهی آکنه را کاهش دهد و رطوبت پوست را حفظ کند.

طبق گفته پزشکان، شترمرغ یک گنجینه اساسی از فواید سلامتی است. گوشت، چربی و حتی پر پرنده، همه مفید است. برخی از کشاورزان مصری چربی شترمرغ را ذوب کرده و در بطری های کوچک بسته بندی می کنند تا به فروشگاه های مختلف محلی بفروشند.

خواص روغن شترمرغ

فواید روغن خالص شترمرغ

رومیان باستان، مصری ها و فرهنگ های آفریقایی از روغن شترمرغ به عنوان یک داروی آرایشی برای ضایعات و سوختگی استفاده می کردند. گفته می شود ملکه کتاب مقدس سبا و کلئوپاترا از این روغن برای حفظ زیبایی و جذابیت خود استفاده می کردند.

در ادامه به مزایای روغن خالص شترمرغ برای افرادی که می خواهند پوستی زیبا و سالم داشته و سلامت کلی بدن را بهبود بخشند، می پردازیم.

اثرات سالخوردگی را کاهش می دهد

روغن شترمرغ دارای خواص ضد پیری قوی و در حفظ ظاهر جوان مفید است و باعث کاهش چین و چروک و کیسه های زیر چشم می شود.

تأثیرات مثبتی بر تولید کلاژن دارد. کلاژن یکی از ترکیباتی است که در حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و رفع چین و چروک موثر است. همانطور که می دانید، شل شدن پوست با افزایش سن طبیعی است با استفاده از روغن شترمرغ، پوست به طور قابل توجهی ضخیم می شود، که به نوبه خود ظاهر جوانی ایجاد می کند.

خواص آنتی اکسیدانی این روغن می تواند علائم پیری ناشی از استرس اکسیداتیو را هدف قرار دهد. اسیدهای چرب موجود در روغن شترمرغ برای تقسیم، بازیابی و رشد سلول حیاتی است.

این روغن نه تنها برای افراد مسن بلکه برای افرادی که قصد دارند درخشش جوانی به پوست خود بدهند نیز مفید است. این همه خاصیت باعث می شود روغن شترمرغ ماده ای مفید برای محصولات امروزی مراقبت از پوست باشد.

پوست را مرطوب می کند

مطالعات علمی ثابت کرده است که ترکیب مولکولی روغن شترمرغ همان ترکیب پوست ماست. به همین دلیل، از این روغن برای مرطوب سازی و حفظ سلامت پوست استفاده می شود. متخصصان زیبایی توصیه می کنند از این روغن در زیر آرایش استفاده کنید.

علاوه بر این، می توان آن را به عنوان یک محصول مراقبت از پوست قبل از خواب استفاده کرد. روغن شترمرغ بسرعت جذب شده و باعث چسبندگی نمی شود. همچنین با نفوذ به عمق بافت پوست، منافذ را از بین برده و باعث بهبود هیدراتاسیون و جلوگیری از اتلاف رطوبت پوست می شود.

پوست را تمیز و سالم نگه می دارد

روغن شترمرغ دارای خواص ضد قارچی و ضد التهابی است. می توانید از آن به عنوان تمیز کننده پوست نیز استفاده کنید زیرا هیچ وقت منافذ پوستی را مسدود نمی کند. علاوه بر این، خواص ضد التهابی روغن در مبارزه با پسوریازیس مفید است.

با بیماری های التهابی مقابله می کند

اسیدهای چرب امگا ۳ می تواند خطر فشار خون، سکته مغزی و همچنین اثر آرتروز را کاهش دهد. میزان بقای خود ایمنی را افزایش داده و به پیشگیری از سرطان کمک می کند. خواص ضد التهابی روغن برای بیماری های دستگاه گوارش مانند بیماری التهابی روده مفید است.

مطالعات نشان می دهد که مصرف این روغن می تواند در بهبود عملکرد جذب، تخلیه معده و روده، التهاب مفصل، هضم بهتر،جای زخم ها و آسیب های ناشی از اشعه خورشید مفید باشد.

پشتیبانی از سیستم عصبی، قلبی و ایمنی

 از نظر تغذیه ای مهم است زیرا به عنوان پیش ماده گروهی از مواد مشابه هورمون شناخته می شود که شامل پروستاگلاندین ها، ترومبوکسان ها و پروستاسیکلین ها هستند و به تنظیم سیستم عصبی مرکزی، فشار خون، ضربان قلب کمک می کند و همچنین با تنظیم التهاب و ایجاد انگیزه در بدن برای مبارزه با عفونت ها در سیستم ایمنی بدن نقش دارد. اسیدهای چرب امگا ۶ به طور کلی برای رشد، تنظیم سوخت و ساز بدن، حمل اسیدهای چرب از کبد به بافتها و حفظ عملکرد تولید مثل ضروری هستند.

 کاهش وزن و کاهش کلسترول

روغن EMU می تواند به کاهش چاقی کمک کند. می توانید کپسول های روغن ماهی را با کپسول های روغن EMU عوض کنید، به خصوص اگر به غذاهای دریایی حساس هستید. اگرچه تحقیقات کمی در مورد روغن EMU (نوعی شترمرغ استرالیایی)  برای کاهش وزن و کلسترول وجود دارد، اما شواهد در مورد اثربخشی اسیدهای چرب زیاد است.

حساسیت پستانک را کاهش می دهد

مادرانی که تازه صاحب فرزند شده اند می توانند پس از زایمان از کرم بر پایه روغن شترمرغ استفاده کنند تا میزان آبرسانی در اطراف نوک پستان و آرئول خود را بهبود بخشند. این می تواند به کاهش درد نوک پستان به دلیل شیردهی کمک کند.

اگر این روش درمانی را امتحان کردید، حتماً از یک پارچه گرم برای از بین بردن روغن باقیمانده قبل از شیردهی استفاده کنید.

دفع حشرات

روغن شترمرغ حاوی ترپن ها است که حشرات را دفع می کند. تحقیقات نشان می دهد که ترپن ها ممکن است در برابر شپش سر بزرگسالان، سوسک ها و اشکالات تریاتومین موثر باشند.

به رشد مو و ناخن کمک می کند

روغن EMU را با چند قطره روغن نعناع به پوست سر خود بمالید و برای کمک به رشد مو ماساژ دهید. روغن EMU می تواند باعث ایجاد فولیکول های جدید مو شود.

مصرف کپسول های روغن EMU همچنین می تواند به سلامت مو و ناخن کمک کند. یک رژیم غذایی غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ می تواند باعث بهبود تراکم مو، کاهش شکنندگی مو و ناخن ها و همچنین ریزش مو شود. ممکن است دو تا شش ماه طول بکشد تا متوجه تغییراتی در مو و ناخن خود شوید.

در صورت نگرانی در مورد میزان مصرف با پزشک یا متخصص تغذیه صحبت کنید. از روغن EMU به عنوان جایگزین درمان که پزشک برای شما تجویز کرده استفاده نکنید.

گردآوری و ترجمه: گروه مترجمین پیام مهر
منابع:
healthline.com
divasworld.org
ostritec.com

دوره های مرتبط

✅ کلیه حقوق مادی و معنوی مربوط به نشر، تکثیر و بهره برداری از محتوای وب سایت یوگا پیام مهر در اختیار صاحب آن قرار دارد. کسانی که مایل به استفاده از مطالب مندرج در این سایت هستند، باید منبع و آدرس اینترنتی آن را به صورت صریح و واضح ذکر کنند.

×

وقت بخیر 🧘

×